Reklama

XIV Międzynarodowa Giełda Birofiliów w Żywcu

W dniach 19-20 czerwca 2009 r., na terenie Browaru w Żywcu, odbędzie się XIV już edycja Międzynarodowej Giełdy Birofiliów, największego w Europie Środkowo – Wschodniej, cyklicznego spotkania kolekcjonerów akcesoriów piwnych i miłośników piwa. Patronem wydarzenia jest marka Żywiec.

Międzynarodowa Giełda Birofiliów w Żywcu organizowana jest od 1996 roku, zawsze w połowie czerwca. Rokrocznie miłość do piwa i kultury związanej z jego konsumpcją przez dwa dni imprezy łączy tysiące ludzi z całej Europy.

Wydarzenie ma konwencję wielkiego piwnego święta – festiwalu dla wszystkich entuzjastów złocistego trunku. Jedynie podczas Giełdy Birofiliów można skosztować piw produkowanych nie tylko przez jedną z największych w Polsce grup piwowarskich - Grupę Żywiec, ale również piw warzonych przez piwowarów domowych i browary restauracyjne. To także wyjątkowa okazja dla pasjonatów piwa do wymiany przepisów, pamiątek, gadżetów, akcesoriów czy wydawnictw piwnych.
 
Żywieckiemu Festiwalowi towarzyszyć będzie w tym roku szereg wydarzeń, m.in. VII Konkurs Piw Domowych. W jego ramach przeprowadzony zostanie turniej na najlepsze piwo warzone przez domowych browarników. Dodatkowo, w ramach Giełdy odbędzie się także III Konkurs Piw Rzemieślniczych. Browary walczyć będą o nagrody w dwóch kategoriach: „Najlepsze Piwo Pszeniczne Roku 2009” oraz „Najlepszy Pilzner Roku 2009”.

Swoje podwoje, specjalnie z okazji święta piwoszy, otworzy interaktywne Muzeum Browaru Żywiec. Przez dwa dni, w godz. 10.00 – 16.00, wszyscy uczestnicy giełdy i festiwalu, będą mogli bezpłatnie zwiedzać całość muzealnych ekspozycji.

Muzeum Browaru Żywiec zlokalizowane jest w dawnych, wykutych w litej skale piwnicach leżakowych, na najniższym poziomie Browaru w Żywcu. Po przekroczeniu dębowych wrót, goście Muzeum dowiedzą się jak na przestrzeni lat zmieniały się metody produkcji i warzenia piwa, poznają ponad 150-letnią tradycję Browaru w Żywcu oraz historię marki piwa Żywiec.
W każdej z 18 sal, łącznie zajmujących powierzchnię 1,6 tys. m², zwiedzający poczują niezwykły klimat kolejnych epok - obejrzą m.in. wierną rekonstrukcję galicyjskiej karczmy, stare kadzie, w których wytwarzano piwo oraz pospacerują miejskimi uliczkami z XIX w. Dodatkową atrakcją programu będzie specjalnie przygotowany na tę okazję pokaz palenia słodu do portera.

Po wizycie w Muzeum wszyscy chętni odbędą podróż w towarzystwie przewodnika po zakamarkach samego Browaru Żywiec, poznając tajniki produkcji i degustując wytwarzane w nim żywieckie specjały piwne.

Na uczestników i gości tegorocznej XIV Międzynarodowej Giełdy Birofiliów czekać będzie mnóstwo dodatkowych atrakcji. W piątkowy wieczór w Piwiarni Żywieckiej wystąpi zespół BAYEROCK, z etniczną muzyką w klimacie folku bawarskiego. W programie znalazła się także wystawa fotograficzna Zapomniany Browar w Żywcu, konkurs degustacyjny Smakujemy piwa
w kategorii „Niespodzianka” i Konkurs Etykiet Piw Domowych. Na smakoszy czeka m.in. degustacja piw domowego wyrobu, piw belgijskich górnej fermentacji i niepasteryzowanych piw cieszyńskich.

Podczas Żywieckiego Festiwalu Piwnego, w sobotę 20 czerwca, odbędą się koncerty grup LIPS OF VIRGIN i  METANOIA. Gwiazdą Giełdy Birofiliów będzie zespół GOLDEN LIFE.

Festiwal zapowiada się nie tylko jako wydarzenie jedyne w swoim rodzaju, ale jest także znakomitą promocją miasta i regionu, o czym świadczy rosnąca co roku liczba gości. Ubiegłoroczną Giełdę odwiedziło ponad 3000 kolekcjonerów, piwowarów i entuzjastów piwa z 23 krajów.

Marka Żywiec, patron Międzynarodowej Giełdy Birofiliów, serdecznie zaprasza wszystkich amatorów złocistego trunku i dobrej zabawy!


 

Międzynarodowa Giełda Birofiliów to największa tego typu impreza w Polsce i jedna z największych w Europie. Corocznie zjeżdża na nią ponad tysiąc kolekcjonerów akcesoriów związanych z piwem. W imprezie biorą udział hobbyści z Polski, Czech, Słowacji, Niemiec, Ukrainy, Białorusi, Litwy, Rosji, Łotwy, Estonii, Węgier i innych krajów europejskich. Rozmach wydarzenia i specyficzna atmosfera na niej panująca sprawia, że oprócz kolekcjonerów odwiedza ją coraz więcej turystów.
 
W 2003 roku, jako impreza towarzysząca giełdzie, odbył się pierwszy w Polsce Festiwal Piwowarów Domowych. Ta niekonwencjonalna impreza dała szansę prezentacji szerokiej publiczności technologii i urządzeń do warzenia piwa w warunkach domowych oraz możliwość wyłonienia najlepszych domowych browarów w Polsce.

Kolekcjonowanie birofiliów, czyli przedmiotów, dokumentów i ikonografii związanej z browarnictwem oraz piwnym obyczajem ma w Polsce ponad 100. letnią tradycję. Pierwszymi birofilami zbierającymi etykiety piwne byli właściciele browarów, którzy na przełomie XIX i XX w. gromadzili zbiory znaków towarowych konkurencyjnych warzelni. Ich działanie nie wynikało z kolekcjonerskiej pasji, a było raczej związane ze zbieraniem informacji handlowej. Warto było bowiem wiedzieć, jakimi etykietami ozdabia swoje piwo konkurencja i czy przypadkiem nie dochodzi do bezprawnego kopiowania cudzych znaków towarowych.  




Grupa Żywiec S.A. jest jednym z największych producentów piwa w Polsce oraz częścią Grupy Heineken. Rocznie sprzedajemy pow. 13 mln hl piwa produkowanego w naszych pięciu browarach (w Żywcu, Warce, Elblągu, Leżajsku i Cieszynie). Najważniejsze marki Spółki to Żywiec, Heineken, Warka, Strong i Tatra. Marką flagową Grupy jest Żywiec – pierwsze piwo premium i największe piwo eksportowe Polski, sprzedawane za granicą od stu lat, obecnie w ponad 20 krajach świata. Ważną część naszego portfolio stanowią piwa regionalne: Królewskie (Polska centralna), Leżajsk (południowo-wschodnia) i Specjal (północna). Prowadzimy również dystrybucję zagranicznych piw specjalnych (Desperados, Paulaner, Fischer, Murphy’s) i polskich piw specjalnych (Kaper, Żywiec Porter i Freeq w trzech odmianach). Grupa Żywiec S.A. zatrudnia ponad 6000 osób.

Odpowiedzialne spożycie alkoholu. Istotnym elementem funkcjonowania Grupy Żywiec S.A. są działania na rzecz odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Grupa Żywiec aktywnie realizuje i wspiera projekty edukacyjne dotyczące zagrożeń i skutków nieodpowiedzialnego spożywania alkoholu (m.in. „Pijani kierowcy wiozą śmierć”, „Alkohol-nieletnim dostęp wzbroniony”, „Prowadzący-niepijący”, „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, „Ciesz się Heinekenem – bądź odpowiedzialny”. Grupa Żywiec prowadzi także aktywną politykę promowania odpowiedzialnego spożywania piwa poprzez udzielanie porad i informacji. Strona www.odpowiedzialnie.pl zawiera szereg informacji poświęconych zagadnieniom odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Dostarcza odpowiedzi na pytania, jak należy rozumieć pojęcie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, czym jest alkohol i co powoduje a także weryfikuje popularne mity związane ze spożywaniem alkoholu.


Grupa Żywiec

Tematy pokrewne

KONTAKT

pisz na adres: redakcja<@>newss.pl

Skuteczna dystrybucja informacji prasowych od 2008 roku. Usługa press box gwarantuje publikacje komunikatów w wielu portalach. Minimum kilkadziesiąt gwarantowanych publikacji każdej informacji prasowej w odpowiednio sprofilowanych serwisach. Wyjątkowo korzystne warunki współpracy. Kontakt: redakcja<@>newss.pl

Top