Reklama

"Kaleidoscope" nagrodzony

„Kaleidoscope” – magazyn pokładowy Polskich Linii Lotniczych LOT – zajął II miejsce w IX edycji prestiżowego Konkursu Biuletynów Firmowych 2009. Miesięcznik został doceniony w najważniejszej kategorii: biuletyn zewnętrzny. Wydawcą „Kaleidoscope” jest agencja KAVA KAVA.

Z 200 możliwych do zdobycia punktów, 7-osobowe jury, składające się ze specjalistów branży wydawniczej, public relations, reklamowej, poligraficznej i artystycznej, przyznało magazynowi „Kaleidoscope” aż 183,3 punktów. Laureat I miejsca otrzymał 185,7 punktów.

„W ciągu półtora roku wydawania magazynu Kaleidoscope przez wydawnictwo KAVA KAVA stał się on w pełni dojrzałym produktem. Wyrażone nagrodą uznanie środowiska zawodowego jest dla nas tym bardziej cenne, że na co dzień jesteśmy konkurentami” – powiedział Marcin Kacprzyk, prezes zarządu KAVA KAVA.

W oczach jury „Kaleidoscope” został wysoko oceniony zarówno za maksymalny stopień realizacji celów (marketingowych, biznesowych, wizerunkowych), jakie postawił przed tytułem wydawca, spójność zawartości magazynu z wizerunkiem PLL LOT, jak i nowoczesny, a także trafiający w gusta targetu layout. Ponadto, doceniono zawartość merytoryczną oraz bardzo wysoką jakość druku, papieru i oprawy introligatorskiej.

Konkurs Biuletynów Firmowych jest organizowany od 2000 roku przez Agape dla przedstawicieli polskiej branży Custom Publishing. Do 9. edycji zgłoszono rekordową liczbę magazynów firmowych – 90.

Opinie członków jury o konkursie:
„Poziom magazynów, zgłoszonych do Konkursu Biuletynów Firmowym w roku 2009, oceniam bardzo wysoko. Znakomita większość osiąga wyznaczone cele. Najczęściej celami stawianymi sobie przez autorów zgłoszonych prac, jest przekazywanie treści informacyjnych, integracyjnych, edukacyjnych i produktowych. Zgłoszone materiały charakteryzują się ciekawą i przejrzystą szatą graficzną. Wiele prac wyróżniają ciekawe layouty, formaty magazynów w tradycyjnej, papierowej formie i jakość papieru, zachęcające do lektury” – powiedziała Małgorzata Markowska, Account Director z Agencji Fleishman-Hillard.
„Dziesięć biuletynów nagrodziłam notami po 9 i 10 punktów. Najwyższe oceny świadczą o tym, że redakcje tych magazynów doskonale wiedzą, jak należy pisać, by czytelnik po lekturze jednego artykułu chętnie sięgał po kolejny. I w jaki sposób słowem budować wizerunek marki i organizacji, jak odpowiadać na oczekiwania rynkowe czytelników. Ta grupa firm-wydawców reprezentuje w swoich biuletynach pełen profesjonalizm w przygotowaniu artykułów. Sposób przedstawiania tematów jest oryginalny, język jest wartki, żywy; wybór gatunków dziennikarskich jest szeroki, a błędy są rzadkością” – powiedziała Agnieszka Madej-Biernat, menadżer ds. kluczowych klientów agencji wydawniczej Agape.

Kryteria oceny, wg których pracowało jury konkursu:
Kategoria: biuletyn zewnętrzny:
1. Stopień realizacji celów biuletynu;
2. Spójność zawartości biuletynu z wizerunkiem firmy;
3. Atrakcyjność publikacji z punktu widzenia czytelnika;
4. Język, redakcja tekstów w biuletynie;
5. Jakość graficzna publikacji;
6. Jakość druku i oprawy.



Nowa makieta „Kaleidoscope” opracowana przez KAVA KAVA Publishing ukazała się w kwietniu 2008 roku. Miesięcznik przeszedł gruntowną modernizację, która objęła m.in.: zawartość merytoryczną (nowe działy i rubryki), layout (nowoczesna szata graficzna) czy oprawę (różne formaty papierów). Specjaliści z KAVA KAVA zaproponowali odejście od typowej formy magazynu podróżniczego, dodając treści związane z szeroko pojętą kulturą, designem, sportem, nowymi technologiami, motoryzacją oraz rozrywką. Największą zmianą jest podział pisma na dwie części: polską i angielską wersję językową, którą podczas badań aż 77% ankietowanych oceniło pozytywnie.
Oprócz zmian graficznych, mnóstwo nowości pojawiło się w części redakcyjnej. Do tworzenia magazynu, KAVA KAVA zaprosiła znane osobistości, które piszą felietony i artykuły m.in: Grzegorz Miecugow, Bartek Chaciński, Paweł Zarzeczny, Zbigniew Wodecki, Michał Ogórek, Marek Kondrat, Robert Makłowicz, Dorota Zawadzka, Kurt Scheller. W wywiadach pojawiły się tak znakomite osobistości jak: Lech Wałęsa, Norman Davis, Leszek Balcerowicz czy Krystyna Janda.
Magazyn pokładowy PLL LOT „Kaleidoscope” dociera do ponad 400 tys. czytelników miesięcznie. Większość z nich (52%) mieszka w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców. Ponad 50% posiada dochody powyżej 5 tys. zł netto, a 83% kartę kredytową. Aż 97% czytelników „Kaleidoscope” ma dostęp do internetu, a 71% sprawnie posługuje się językiem angielskim.
Informacje o Polskich Liniach Lotniczych LOT:
Polskie Linie Lotnicze LOT to jedna z najstarszych linii lotniczych na świecie. Od 1929 roku PLL LOT łączą Polskę ze światem. Obecnie samoloty LOT latają do ponad 50 miast w Europie i Ameryce Północnej. W 2008 roku samoloty LOT przewiozły prawie 4 miliony pasażerów. LOT będzie się pierwszą europejską linią lotniczą, w której flocie znajdą się samoloty Boeing 787 Dreamliner. Wśród pilotów LOT-u są mistrzowie Europy i świata we wszystkich dyscyplinach sportów lotniczych. Od 2003 LOT należy do sojuszu Star Alliance, którego członkowie oferują ponad 17 000 rejsów dziennie do 916 portów lotniczych w 160 krajach.


KAVA KAVA
istnieje na rynku od 2002 roku. To jedyna agencja na polskim rynku, która funkcjonuje w oparciu o model biznesowy pozwalający na świadczenie danemu klientowi kompleksowego zakresu usług związanych jednocześnie z działalnością reklamowo-marketingową (advertising) i wydawniczą (publishing). KAVA KAVA to niszowa firma specjalizująca się w wydawaniu magazynów firmowych i branżowych (m.in. custom publishing) oraz kompleksowej działalności reklamowej.
KAVA KAVA Advertising to klasyczna agencja reklamowa specjalizująca się w strategiach marketingowych, kreacji, szerokopojętej działalności ATL i BTL oraz realizacji i postprodukcji ww. usług.
W portfolio KAVA KAVA Publishing znajdują się magazyny wydawane m.in. dla: PLL LOT - Kaleidoscope, firmy GoDan – magazyn go fun, Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze” - Lotnisko, CentralWings - Wings, Sun Microsystems Poland - Sun Magazine, Nasza Biedronka dla JMD czy Magazyn Oracle dla Oracle Polska.
Wśród klientów KAVA KAVA Advertising znajdują się m.in.: Polskie Porty Lotnicze, Ciech SA, GoDan, Sun Microsystems Poland, D-Link Polska, Oracle Polska czy Biotech Varsovia.


GENESIS PR

KONTAKT

pisz na adres: redakcja<@>newss.pl

Skuteczna dystrybucja informacji prasowych od 2008 roku. Usługa press box gwarantuje publikacje komunikatów w wielu portalach. Minimum kilkadziesiąt gwarantowanych publikacji każdej informacji prasowej w odpowiednio sprofilowanych serwisach. Wyjątkowo korzystne warunki współpracy. Kontakt: redakcja<@>newss.pl

Top