"FILM"-owa strona Madonny
Jeżeli Michael Jackson był królem pop, to Madonna na pewno jest królową. Świadczy o tym cała jej kariera. Ale na okładkę magazynu „FILM" trafiła nie dlatego, że w sierpniu zaśpiewa w Warszawie, a dlatego, że właśnie w sierpniu na ekrany wchodzi reżyserski debiut gwiazdy. I - jak twierdzą krytycy - Madonna udowadnia, że ma nie tylko „Mądrość i seks", o czym wszyscy wiedzą, ale także reżyserski potencjał, o który jej nie podejrzewali. Ciekawe, dlaczego, skoro swoja karierę reżyseruje doskonale od ponad 25 lat? Przegląd filmowych dokonań Madonny - w sierpniowym „FILM"-ie.
Madonna miała w swojej karierze przejścia z cenzurą. Mieliśmy swoje doświadczenia i my. I kiedy w 1990 r. zlikwidowano Główny Urząd Kontroli Prasy, Publikacji i Widowisk, wydawało się, że pewną epokę mam za sobą. Tymczasem wystarczy obejrzeć amerykański serial w polskiej telewizji, żeby się zorientować, że ktoś z nas robi idiotów. Bo jak inaczej można wytłumaczyć fakt, że zamiast krwistych i ociekających mięsem dialogów, które wyraźnie słyszymy w oryginalnej wersji, otrzymujemy pozbawioną jakiejkolwiek indywidualności bezbarwną i nudną papkę, przy której nawet „Słownik poprawnej polszczyzny" może uchodzić za pieprzny kawałek. Tłumacze tłumaczą się wymogami telewizji, telewizje zwalaja winę na rozporządzenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji - i w efekcie kapitan Żbik i jego „Motyla noga" dalej mogą uchodzić za wyznacznik poziomu wulgarności dopuszczalnego na małym ekranie.
A jak to wygląda w filmach? W sierpniowym „FILM-ie" także ranking cytatów filmowych. Bezapelacyjne wygrała kwestia z „Samych swoich" - „Sąd sądem, a sprawiedliwość musi być po naszej stronie". Ale w kolejnych cytatach mocnych słów nie brakuje. Oficjalna Lista Najlepszych Cytatów z Filmów - w sierpniowym „FILM"-ie.
W numerze również „Hardkor 44", czyli jak Tomek Bagiński widzi Powstanie Warszawskie i jak zamierza wyjść z cienia „Katedry" oraz rozmowa z Danutą Stenką o roli kobiety dojrzałej w polskim kinie i o szufladkach, w których nie daje się zamknąć.
Nowy „FILM" jest dostępny również w wersji z płytą DVD. Tym razem to komedia romantyczna „Czego pragną kobiety" z Melem Gibsonem i Helen Hunt. Film wyjątkowy, bo nie tylko zabawny, ale też pełen znaczeń i kontekstów, doskonały zarówno dla przeciętnego widza, jak i dla widza-intelektualisty z aspiracjami krytycznymi. Cena magazynu z filmem wynosi 9,90 zł, magazyn bez płyty kosztuje 6,90 zł.
Najciekawsze materiały nowego numeru magazynu „FILM" można przeczytać na portalach Onet i Filmweb. Towarzyszy mu kampania promocyjna w telewizji Kino Polska (sponsoring wybranych filmów) oraz w Internecie w serwisach Mediarun.pl, Film.com.pl, Machina.pl i Dlaczego.korba.pl. Spoty „FILM-u" będą wyświetlane także podczas projekcji Orange Kino Letnie oraz na festiwalach filmowych Dwa Brzegi i Zwierzyniec. Plakaty promujące „FILM" zawisną także w Kinotece.
Platforma Mediowa Point Group