BZ WBK przekazał podczas meczów 0,86 mln złotych
Jak obliczono „121 efektywnych ekspozycji wspomnianych organizacji zgromadziło razem 480 mln kontaktów widzów z ich markami przy skumulowanej widowni wynoszącej ok. 8 mln widzów”. Zliczano przy tym tylko tzw. ekspozycje efektywne, a więc takie, które są dobrze widoczne, trwają co najmniej 1 sekundę i nie są fragmentaryczne (min. 80% widoczności).
Podczas meczu z Rumunią w czasie reklamowym podarowanym przez Bank Zachodni WBK fundacja DKMS zachęcała Polaków do rejestrowania zgłoszeń w prowadzonej przez siebie bazie dawców komórek macierzystych.
- „W okresie bezpośrednio po meczach deklarację rejestracji w bazie złożyło około 400 osób - to rzecz bezcenna, bo każde kolejne zgłoszenie to potencjalna szansa na nowe życie dla osoby z białaczką. Jednocześnie, dzięki reklamom w trakcie meczów zwiększyliśmy świadomość potrzeby oddawania szpiku wśród Polaków i naszą rozpoznawalność, co ma bardzo duże znaczenie przy akcjach podczas których rekrutujemy kolejnych potencjalnych dawców” – mówi dyrektor fundacji Kinga Dubicka.
Podczas meczu z Kanadą, 18 listopada, 7,5 minuty na bandach otrzymała fundacja Synapsis, która promowała pierwsze w Polsce przedsiębiorstwo społeczne dla osób z autyzmem - Pracownię Rzeczy Różnych oraz prowadzony przez nią sklep internetowy www.rzeczyrozne.pl. Emisja reklam poskutkowała wyraźnym wzrostem zainteresowania sklepem, a w efekcie zwiększeniem ilości wyświetleń i transakcji zakupowych w ciągu dwóch kolejnych dni po meczu.
- „Produkty sklepu www.rzeczyrozne.pl oferują nie tylko dobrą jakość, ciekawą formę i wyjątkowy charakter, ale też wartość dodaną. Każdy kto kupuje w sklepie, daje pracę osobom z autyzmem. Rzeczy Różne to więcej niż dobre produkty, bo łączą dwie wartości: estetykę i etykę. Cześć z zatrudnionych w Pracowni nie poradziłaby sobie na otwartym rynku pracy. Dla niektórych praca w przedsiębiorstwie jest pierwszym etapem na drodze do zatrudnienia na otwartym rynku” – mówi Łukasz Kościuczuk z fundacji Synapsis.
BZ WBK