Miesięcznik Tomek i Przyjaciele patronem kampanii społecznej Bezpieczny przejazd
Ruszyła piąta edycja akcji Bezpieczny Przejazd – Zatrzymaj się i żyj!, której celem jest zwiększenie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo – drogowych. Kampania skierowana została zarówno do kierowców, pasażerów, dorosłych jak i dzieci, do których organizatorzy docierają z komunikatem m.in. za pośrednictwem miesięcznika Tomek i Przyjaciele .
Tomek i Przyjaciele to magazyn dla dzieci w wieku od 3 do 5 lat, którego bohaterem jest sympatyczna lokomotywa o imieniu Tomek, zabierająca czytelników w podróż po wyspie Sodor. Idealnie dopasowana tematyka pisma pozwala na wsparcie kampanii poprzez przekazanie edukacyjnych treści w formie bajkowej zabawy. Wychodząc z założenia, że prawidłowych zachowań należy uczyć już od najmłodszych lat, organizatorzy kampanii przygotowali serię działań skierowanych do dzieci. Bezpieczny przejazd promowany jest m.in. przy wsparciu miesięcznika Tomek i Przyjaciele poprzez serię prelekcji organizowanych w przedszkolach i szkołach w całej Polsce. Do lipcowego wydania magazynu dla dzieci dołączona zostanie książeczka edukacyjna zatytułowana Aban i zbuntowane rogatki.
O pociągach, torach, znakach, słoniu, mrówce i ślimakach. Komunikację z najmłodszymi dodatkowo wspiera konkurs plastyczny odwołujący się do treści prezentowanych w książeczce o Abanie.
Idea kampanii społecznej powstała w Japonii w latach sześćdziesiątych XX wieku. Z czasem podjęły ją inne kraje na wszystkich kontynentach, w tym Polska. Od 2005 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą pogram społeczno - edukacyjny pod hasłem Bezpieczny przejazd – Zatrzymaj się i żyj! Kampania rozpoczęła się w czerwcu i potrwa do grudnia br. Więcej na http://www.bezpieczny-przejazd.pl/ oraz w miesięczniku Tomek i Przyjaciele. Więcej informacji o piśmie znajduje się na www.egmont.pl/pl/czasopisma/nasze_czasopisma/art35.html
Egmont Polska