Wzrost przychodów i zysku netto odzwierciedleniem dobrej kondycji finansowej Grupy FERRO
Dobre wyniki finansowe Grupy po pierwszym kwartale są efektem realizacji długofalowej strategii biznesowej, konsekwentnej optymalizacji kosztów i rozwoju eksportu. Podjęte, z dobrym skutkiem, działania aktywizujące sprzedaż na wszystkich rynkach naszej działalności przyniosły wzrost przychodów Grupy, który jest wypadkową wzrostów - w Polsce o 6,5% i za granicą: w Czechach o 5%, na Słowacji o 6,2% i w Rumunii, aż o 52% – mówi Aneta Raczek, Prezes Zarządu FERRO.
Stabilne wyniki finansowe Grupy FERRO, która zajmuje pozycję lidera w Czechach i na Słowacji oraz prowadzi skuteczną ekspansję na rynku rumuńskim, pozwolą na wypłatę akcjonariuszom dywidendy w rekomendowanej przez Zarząd wysokości 1,00 zł na akcję z zysku wypracowanego za 2014 rok – mówi Artur Depta, Wiceprezes Zarządu, odpowiedzialny w FERRO za finanse.
Potwierdzeniem mocnej pozycji Grupy FERRO w obszarze Państw Europy Środkowo-Wschodniej są aktualne dane segmentowe w przekroju geograficznym i produktowym, które kształtują się następująco: rynek polski 45%, rynek czeski 30%, rumuński 11% i słowacki 8% sprzedaży. W ujęciu produktowym największy udział w przychodach nadal mają baterie i akcesoria łazienkowe (56%) oraz zawory (35%).
FERRO S.A.
więcej informacji FERRO S.A. (PRESS BOX)