Barwa - 60 lat tradycji
Od 1954 roku obok środków czystości i produktów kosmetycznych Barwa zaczęła produkować ozdoby choinkowe, które znalazły odbiorców m.in. w USA, Kandzie, Niemczech i Francji.
Zmiany upodobań klientów i jednoczesne zainteresowanie coraz szerszą gamą polskich produktów zaowocowały znacznym rozwojem firmy. Firma posiadała 5 własnych zakładów produkcyjnych.
W latach siedemdziesiątych BARWA zaczęła produkować mydło powszechne i płatki mydlane. Produkty te stały się w niedługim czasie podstawowym profilem działalności firmy. W krakowskiej firmie został zainstalowany jeden z pierwszych automatycznych ciągów do produkcji mydła. Dzięki temu na polskim rynku zaczęto wytwarzać mydła specjalne, skierowane do szerokiego kręgu odbiorców o bardzo różnych upodobaniach i potrzebach. W ofercie znalazło się 12 gatunków tego produktu, w tym m.in. mydło undecylenowe, salicylowe, karbolowe i ichtiolowe.
W połowie lat siedemdziesiątych udało się nawiązać kontakty handlowe na kontynencie afrykańskim, gdzie BARWA sprzedawała mydło powszechne. Dało to wspaniałą szansę na rozwój przedsiębiorstwa, udoskonalenie parku maszynowego i wprowadzenie nowych produktów.
W kolejnym dziesięcioleciu BARWA weszła na polski rynek z szerokim asortymentem szamponów, balsamów, środków czyszczących, polerujących i konserwujących. Wykorzystanie do produkcji nowatorskich składników organicznych i naturalnych umożliwiło opatentowanie kilku oryginalnych receptur.
Wydarzenia z lat dziewięćdziesiątych, w tym procesy prywatyzacyjne, doprowadziły do zmian formalno-prawnych i przemian organizacyjnych wewnątrz firmy. Obecnie Barwa posiada w swojej ofercie ponad 100 produktów, między innymi: kosmetyki pielęgnacyjne, kosmetyki dla dzieci, szampony, mydła i środki czystości. Jest producentem ekspansywnym i zorientowanym na zmieniające się upodobania klientów, a ciekawe pomysły i dążenie do sukcesu otwierają przed Spółką nowe możliwości rozwoju i pozwalają konkurować z innymi rodzimymi producentami.
Główną specjalnością produkcyjną Firmy są mydła w kostkach: pielęgnacyjne, tradycyjne i specjalne. Zgodnie z obowiązującą tendencją rynkową firma zaprzestała produkcji mydeł z tłuszczu zwierzęcego. Obecnie produkcja mydła oparta jest na bazie naturalnego oleju roślinnego z ziaren palmowych.
Firma zatrudnia doświadczony i kreatywny zespół około 100 pracowników, dla których praca jest pasją. Wysokie kompetencje i entuzjazm znajdują swoje odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży i opiniach zadowolonych klientów.
Lata 2005 – 2007 to okres realizacji wielkiej inwestycji i rozbudowy fabryki o nowoczesny park maszynowy, w skład którego weszła przede wszystkim w pełni zautomatyzowana linia produkcyjna mydła. Inwestycja ta miała na celu integrację dotychczasowych zakładów produkcyjnych z liniami konfekcjonowania produktów, laboratorium badawczo-rozwojowym, laboratorium kontroli jakości, halą magazynową wysokiego składowania wyrobów i administracją firmy w jednym miejscu. Przyczyniło się to do intensyfikacji wykorzystania posiadanych zasobów.
Spółka posiada nowoczesne laboratoria badawczo-rozwojowe i kontroli jakości. Laboratorium kontroli jakości umożliwia dokładną analizę i kontrolę na każdym etapie powstawania produktu, a zespół doświadczonych i kreatywnych technologów z laboratorium badawczo – rozwojowego opracowuje nowoczesne receptury kosmetyków i środków czystości oparte na obowiązujących trendach i nowinkach kosmetologicznych, przy utrzymaniu najwyższych standardów jakości produktów. Wyposażenie laboratoriów i zaplecza naukowo-badawczego w wyspecjalizowane aparatury pomiarowe (wiskozymetry, wagosuszarki, konduktometry, pehametry, wirówki, refraktometry, itp.) daje szerokie możliwości wykonywania szczegółowych badań fizykochemicznych. Znajdujący się w laboratoriach nowoczesny sprzęt umożliwia formułowanie receptur uwzględniających specyfikę polskiego konsumenta (dygestoria, mieszadła magnetyczne, wagi analityczne, mikroskopy, itd.).
Dbając o najwyższą jakość produktów w 2003 roku Firma uzyskała certyfikat zarządzania jakością ISO, co pozwoliło dostosować proces projektowania, wytwarzania i dystrybucji produktów do norm unijnych. Wszystkie produkty kosmetyczne zanim trafią do konsumentów poddawane są badaniom dermatologicznym, aplikacyjnym i mikrobiologicznym oraz otrzymują Świadectwa Jakości Zdrowotnej. Firma nie testuje preparatów na zwierzętach.
Wysoką jakość oferowanych produktów potwierdzają liczne nagrody i wyróżnienia.
Cruso Public Relations