Outsourcing sił sprzedaży - alternatywa dla budowania własnej sieci
Przewagę konkurencyjną większości firm buduje przede wszystkim ich wiedza, doświadczenie marketingowe, innowacje i technologie. Sprzedaż, choć warunkująca sukces na rynku nie jest głównym obszarem ich kompetencji. Jest jednak tym czynnikiem, który umożliwia lub hamuje rozwój firmy i produktu w momencie ich zetknięcia się z realiami rynku – dlatego wymaga profesjonalnego planowania i obsługi. By osiągnąć cel jakim jest efektywna sprzedaż firma może zainwestować w budowanie własnych wewnętrznych struktur lub skorzystać z pomocy partnera zewnętrznego.
Współpraca z firmą oferującą usługi outsourcingowe w zakresie sprzedaży umożliwia wykorzystanie jej doświadczenia w dziedzinie handlu i zarządzania procesami biznesowymi. Może to poprawić wyniki sprzedażowe, umocnić pozycję przedsiębiorstwa i jego produktów na rynku, obniżyć koszty i umożliwić dalszy rozwój firmy w ważnych dla niej kierunkach.
Przykładem firmy, która skorzystała z outsourcingu sił sprzedaży jest Polkomtel SA – największy operator telefonii komórkowej w Polsce. Przekazał on polskiej firmie Target BPO zarządzanie zespołami sprzedaży kart pre-paid Simplus, 36,6 i Sami Swoi.
- Koncentrujemy się na zwiększeniu zasięgu i efektywności dystrybucji oferty pre-paid. Przejmujemy rekrutację i szkolenie zespołów sprzedaży, zarządzanie narzędziami pracy i flotą samochodową oraz zapewniamy kompleksową opiekę nad punktami sprzedaży na terenie całej Polski. Dzięki obsłudze Target BPO Polkomtel może skupić się na innych ważnych aspektach działania firmy - tłumaczy Łukasz Gajewski, Prezes Zarządu Target BPO oraz prezes fundacji Instytut Outsourcingu.
Z outsourcingu sił sprzedaży może skorzystać każda firma niezależnie od wielkości i branży. Do zadań partnera outsourcingowego należy pokierowanie działaniami w kierunku gwarantującym sukces danego produktu lub usług z uwzględnieniem specyfiki działalności producenta i charakterystyki marki. Firma może zastrzec sobie w umowie z usługodawcą, że jego wynagrodzenie będzie uzależnione od wyniku sprzedaży. Minimalizuje to ryzyko nieudanych inwestycji.
- Z informacji naszych klientów wynika, iż usługi Target BPO, przynoszą oszczędności rzędu 30-40% w stosunku do kosztów własnych – informuje Łukasz Gajewski - Ponadto dzięki wykorzystaniu własnego zaplecza dostarczamy usługę niejednokrotnie szybciej niż w procesie organizowanym w ramach własnych struktur klienta – dodaje.
Firmy, które rozważają nawiązanie współpracy z usługodawcą outsourcingowym mogą skorzystać z pomocy Instytutu Outsourcingu. Eksperci fundacji pomogą w wyborze doświadczonego partnera, odpowiedzą na pytania dotyczące umowy outsourcingowej oraz dobrych praktyk współpracy. Więcej informacji na stronie http://www.instytut-outsourcingu.pl/
Biuro prasowe Fundacji Instytutu Outsourcingu