Trendy zmian cen materiałów budowlanych w X 2009 - dane Grupa PSB
Najbardziej staniały izolacje termiczne (o 2,4%), o tyle samo zdrożała sucha zabudowa wnętrz.
W kategorii „inne” zanotowano w 2 grupach spadek cen (z czego w grupie cement, wapno o 4,8%), w 2 grupach niewielki wzrost, a w 3 grupach ceny nie zmieniły się.
Przychody PSB S.A. ze sprzedaży materiałów budowlanych w październiku 2009 r. były o 3% wyższe niż przed rokiem oraz prawie o 16% niższe niż we wrześniu 2009 r. (wynik września był nadzwyczaj dobry dzięki zorganizowaniu w tym miesiącu Giełd PSB oraz ogólnopolskiej kampanii promocyjnej). Ale porównując analogiczny okres: październik 2009 do października 2007 pokazuje, że wzrost sprzedaży, wobec tej sprzed 2 lat, wyniósł prawie 14%.
Według danych GUS, w okresie od I do IX 2009 r., w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, ogółem wydano o 23,2% mniej pozwoleń na budowę mieszkań, a w kategorii mieszkania w budownictwie indywidualnym -9,6%. Podobna relacja między dynamikami zachodzi w zakresie mieszkań, których budowę rozpoczęto. W kategorii mieszkań ogółem spadek wyniósł 23,8%, natomiast w kategorii mieszkań w budownictwie indywidualnym zanotowano ujemną dynamikę 8,2%. Sytuacja po wrześniu okazała się w każdej z wymienionych kategorii nieznacznie lepsza niż była po sierpniu.
Wykres. Trendy zmian cen – dane Grupy PSB S.A.
Grupa Polskie Składy Budowlane S.A. z siedzibą w Wełeczu k/Buska-Zdroju, działa na rynku ponad 11 lat, jest największą siecią hurtowni materiałów budowlanych w Polsce, zrzeszającą 256 małych i średnich, rodzinnych firm z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 386 obiektach. Ich oferta obejmuje ponad 150 000 pozycji asortymentowych, pochodzących od ponad 420 dostawców krajowych i zagranicznych. Łączne przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych składów, będących akcjonariuszami Grupy PSB S.A., w 2008 r., sięgnęły ok. 3,95 mld zł i były większe o 3,5% niż w roku poprzednim. Centrala PSB – Grupa PSB S.A. osiągnęła w 2008 r. przychody ok. 1,2 mld zł, o 11% większe niż w roku poprzednim. Markę PSB zna dzisiaj 36% Polaków.
A od kilku lat grupa tworzy w miastach powiatowych nowoczesne sklepy samoobsługowe sektora „dom i ogród” pod nazwą „PSB-Mrówka”. Na przełomie września i października sieć sklepów Mrówka powiększyła się o kolejne 3 sklepy: w Gryficach, Górze Kalwarii i Goleniowie. Obecnie działają 33 sklepy PSB-Mrówka. Planowane są otwarcia kolejnych marketów.
Grupa PSB