Drugie spotkanie Silesia SEM na warsztatach w Katowicach
Myślę, że takie spotkania są świetnym pomysłem. Wielkie brawa dla Artura Strzeleckiego i pozostałych osób z Akademii Ekonomicznej – w polskim Internecie jest bardzo mało ludzi, którym chce się cokolwiek robić w modelu non-profit. Mam nadzieję, że Silesia SEM na stałe zagości w internetowej panoramie południowej Polski. Cieszę się, że mogłem być częścią tej inicjatywy i gorąco zachęcam wszystkich do pojawiania się na kolejnych edycjach – powiedział jeden z prelegentów Bartek Krzemień.
Spotkania takie są niezwykle cenne, ponieważ młodzi ludzie mogą zdobyć użyteczne informacje dotyczące marketingu internetowego, nie tylko od strony teoretycznej, ale też praktycznej. Dlatego w spotkaniu mogły uczestniczyć osoby zajmujące się tym na co dzień, jak i osoby w ogóle nie związane z branżą, ale pragnące zapoznać się z tematem.
Joanna Jastrzębska reprezentująca agencję Times Square Public Relations, wygłosiła prezentację pt. „NPRS – model zarządzania komunikatami PR’owymi w Internecie za pomocą narzędzi pozycjonowania”. Net PR Synergy to narzędzie wspomagające dziedzinę zwłaszcza internetowego public relations. Jak wiadomo, w obecnych czasach to właśnie Internet daje nam największe możliwości jeśli chodzi o zdobywanie potrzebnych informacji, jednak ich ilość jest tak ogromna, że nie zawsze możemy dotrzeć akurat do tego, co nas najbardziej interesuje.
NPRS jako model zarządzania komunikatami prasowymi w wyszukiwarce Google przy wsparciu narzędzi SEO pomaga internautom eksplorować wartościowe informacje, które pojawiają się w zewnętrznych serwisach internetowych na temat firm komercyjnych, instytucji i organizacji. Z perspektywy budowania strategii komunikacji w Internecie jest to zatem cenne dopełnienie działań media relations – mówi Joanna Jastrzębska.
Ponadto dzięki NPRS łatwiej jest kontrolować za pomocą tego modelu jakie informacje pojawiają się w wyszukiwarce po wpisaniu danego zwrotu i jest on bardzo przydatny w sytuacjach kryzysowych. Tomasz Wieliczko, właściciel agencji reklamy Xann Design, następująco podsumował wystąpienie prelegentki: Prezentacja dotycząca modelu NPRS była bardzo interesująca. To ważne by pokazywać młodym ludziom możliwości zastosowania technik pozycjonowania nie tylko w zakresie działań marketingowych, ale również public relations. Informacje zawarte w prezentacji mogły się okazać bardzo przydatne dla osób nie związanych zawodowo z tematem, jednak interesujących się tym zagadnieniem.
W drugiej części spotkania Bartek Krzemień z firmy Divbi zaprezentował uczestnikom prezentację na temat „Jak zabrać się za SEO w sektorze MSP? I dlaczego pozostawienie decyzji ‘panu od IT’ to zły pomysł”. Prelegent chciał zwrócić uwagę na to, w jaki sposób małe i średnie przedsiębiorstwa, wąsko wyspecjalizowane w swojej branży, mogą we własnym zakresie zapewnić sobie działania pozycjonerskie. Autor bloga „Magiczne SEO i SEM” uświadamiał uczestnikom warsztatów, że również firmy z nieznacznymi budżetami marketingowymi mogą sobie pozwolić na to, aby ich serwis internetowy był widoczny w wyszukiwarce Google.
O tym, że takie spotkania cieszą się sporym zainteresowaniem oraz jak bardzo są potrzebne może świadczyć krótki komentarz Artura Strzeleckiego, który był organizatorem spotkania: Drugie spotkanie cieszyło się ogromnym zainteresowaniem, na spotkaniu pojawiło się ponad 100 osób, które najpierw z uwagą wysłuchały prezentacji, a następnie wzięły udział w dyskusji nadzorowanej przez organizatorów. O powodzeniu całego spotkania może świadczyć fakt, że przedłużyło się ono o ponad godzinę, za sprawą burzliwych dyskusji dotyczących informacji przedstawionych w prezentacjach.
Osoby zainteresowane szczegółami spotkania oraz ci, którzy nie mieli okazji uczestniczyć w warsztatach mogą zdobyć więcej informacji na stronie www.silesiasem.pl.
Times Square Public Relations