Barwa - 60 lat tradycji

Drukuj
Historia firmy BARWA rozpoczęła się w 1949 roku.  Od tego czasu minęło 60 lat. Od samego początku działalność skupiona była wokół środków czystości. Na początku lat pięćdziesiątych nowością produkowaną przez firmę były farby do włosów wytwarzane na bazie naturalnych barwników.

Od 1954 roku obok środków czystości i produktów kosmetycznych Barwa zaczęła produkować ozdoby choinkowe, które znalazły odbiorców m.in. w USA, Kandzie, Niemczech i Francji.

Zmiany upodobań klientów i jednoczesne zainteresowanie coraz szerszą gamą polskich produktów zaowocowały znacznym rozwojem firmy. Firma posiadała 5 własnych zakładów produkcyjnych.

W latach siedemdziesiątych BARWA zaczęła produkować mydło powszechne i płatki mydlane. Produkty te stały się w niedługim czasie podstawowym profilem działalności firmy. W krakowskiej firmie został zainstalowany jeden z pierwszych automatycznych ciągów do produkcji mydła. Dzięki temu na polskim rynku zaczęto wytwarzać mydła specjalne, skierowane do szerokiego kręgu odbiorców o bardzo różnych upodobaniach i potrzebach. W ofercie znalazło się 12 gatunków tego produktu, w tym m.in. mydło undecylenowe, salicylowe, karbolowe i ichtiolowe.

W połowie lat siedemdziesiątych udało się nawiązać kontakty handlowe na kontynencie afrykańskim, gdzie BARWA sprzedawała mydło powszechne. Dało to wspaniałą szansę na rozwój przedsiębiorstwa, udoskonalenie parku maszynowego i wprowadzenie nowych produktów.

W kolejnym dziesięcioleciu BARWA weszła na polski rynek z szerokim asortymentem szamponów, balsamów, środków czyszczących, polerujących i konserwujących. Wykorzystanie do produkcji nowatorskich składników organicznych i naturalnych umożliwiło opatentowanie kilku oryginalnych receptur.

Wydarzenia z lat dziewięćdziesiątych, w tym procesy prywatyzacyjne, doprowadziły do zmian formalno-prawnych i przemian organizacyjnych wewnątrz firmy. Obecnie Barwa posiada w swojej ofercie ponad 100 produktów,  między innymi: kosmetyki pielęgnacyjne, kosmetyki dla dzieci, szampony, mydła i środki czystości. Jest producentem ekspansywnym i zorientowanym na zmieniające się upodobania klientów, a ciekawe pomysły i dążenie do sukcesu otwierają przed Spółką nowe możliwości rozwoju i  pozwalają konkurować z innymi rodzimymi producentami.

Główną specjalnością produkcyjną Firmy są mydła w kostkach: pielęgnacyjne, tradycyjne i specjalne.  Zgodnie  z obowiązującą tendencją rynkową firma zaprzestała produkcji mydeł z tłuszczu zwierzęcego. Obecnie produkcja mydła oparta jest na bazie naturalnego oleju roślinnego z ziaren palmowych.  

Firma zatrudnia doświadczony i kreatywny zespół około 100 pracowników, dla których praca jest pasją. Wysokie kompetencje i entuzjazm znajdują swoje odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży i opiniach zadowolonych klientów.
Lata 2005 – 2007 to okres realizacji wielkiej inwestycji i rozbudowy fabryki o nowoczesny park maszynowy, w skład którego weszła przede wszystkim w pełni zautomatyzowana linia produkcyjna mydła. Inwestycja ta miała na celu integrację dotychczasowych zakładów produkcyjnych z liniami konfekcjonowania produktów, laboratorium badawczo-rozwojowym, laboratorium kontroli jakości, halą magazynową wysokiego składowania wyrobów  i administracją firmy w jednym miejscu. Przyczyniło się to do intensyfikacji wykorzystania posiadanych zasobów.

Spółka posiada nowoczesne laboratoria badawczo-rozwojowe i kontroli jakości. Laboratorium kontroli jakości umożliwia dokładną analizę i kontrolę na każdym etapie powstawania produktu, a zespół doświadczonych i kreatywnych technologów z laboratorium badawczo – rozwojowego opracowuje  nowoczesne receptury kosmetyków i środków czystości oparte na obowiązujących trendach i nowinkach kosmetologicznych, przy utrzymaniu najwyższych standardów jakości produktów. Wyposażenie laboratoriów i zaplecza naukowo-badawczego w wyspecjalizowane aparatury pomiarowe (wiskozymetry, wagosuszarki, konduktometry, pehametry, wirówki, refraktometry, itp.) daje szerokie możliwości wykonywania szczegółowych badań fizykochemicznych. Znajdujący się w laboratoriach nowoczesny sprzęt umożliwia formułowanie receptur uwzględniających specyfikę polskiego konsumenta (dygestoria,  mieszadła magnetyczne, wagi analityczne, mikroskopy, itd.).

Dbając o najwyższą jakość produktów w 2003 roku Firma uzyskała certyfikat zarządzania jakością ISO, co pozwoliło dostosować proces projektowania, wytwarzania i dystrybucji produktów do norm unijnych. Wszystkie produkty kosmetyczne zanim trafią do konsumentów poddawane są badaniom dermatologicznym, aplikacyjnym  i mikrobiologicznym oraz otrzymują Świadectwa Jakości Zdrowotnej. Firma nie testuje preparatów na zwierzętach.
Wysoką jakość oferowanych produktów potwierdzają liczne nagrody i wyróżnienia.

Cruso Public Relations