Zarządzanie przestrzenią biurową od A do Z

Drukuj
Kluczową cechą większości podmiotów na rynku stała się specjalizacja. Optymalna sytuacja to taka, w której każdy zajmuje się tylko tym, do czego jest najlepiej przygotowany. Dlatego zarządzanie przestrzenią biurową powinno być powierzane profesjonalistom, a nie delegowane przypadkowym pracownikom firmy  

Żadna firma nie może rozpocząć działalności bez właściwego urządzenia biura. Kupienie jakościowych, estetycznych mebli i odpowiednich sprzętów nie jest łatwym zadaniem, ale szybko może się okazać, że jeszcze trudniej tym nowym wyposażeniem zarządzać. Niektóre meble całkowicie niszczeją, inne się zużywają i trzeba je wymienić na inne, a sprzedaż lub utylizacja niepotrzebnego wyposażenia biurowego stanowi duże wyzwanie. Jeszcze więcej trudności nastręcza logistyka przeprowadzki siedziby firmy. Niejednokrotnie oznacza ona wiele dni, podczas których przerwana jest ciągłość pracy, gdyż pracownicy zajmują się wszystkim naraz, chaotycznie, bez planu i odpowiedniego zaplecza logistycznego. Jeszcze do niedawna nie było dla tej sytuacji właściwie żadnej alternatywy. Obecnie można jednak skorzystać z pomocy ekspertów, którzy profesjonalnie i kompleksowo zajmą się zarządzaniem wyposażeniem biurowym.

Na początek analiza potrzeb
Grupa konsultingowa zaczyna pracę od rzeczowej rozmowy z klientem, której celem jest gruntowne przeanalizowanie potrzeb firmy. - Tylko w ten sposób można właściwie przygotować kolejne etapy współpracy – mówi Krzysztof Dąbrowski, dyrektor strategiczny CROFFT System, doradcy w zakresie wyposażenia wnętrz biurowych i użyteczności publicznej. – Trzeba szczegółowo omówić zarówno oczekiwania klienta, jak i warunki w siedzibie firmy, takie jak liczba pracowników oraz rozmiar pomieszczeń. Dokładna analiza jest niezwykle istotna również dlatego, że dalsze działania planujemy kompleksowo. Pozwala to na sprawne wykonanie bieżących zadań, a także umożliwia przewidywanie przyszłych potrzeb lub mogących się pojawić problemów - dodaje Krzysztof Dąbrowski. To właśnie całościowe spojrzenie na zarządzanie przestrzenią daje pracy profesjonalistów przewagę nad jednorazowymi, doraźnymi czynnościami, podejmowanymi przez nieprzygotowanych do tego pracowników firmy.

Projekt i logistyka
Zespół zarządzający przestrzenią biurową może również przygotować projekt wyposażenia wnętrza. Dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu dobiorą poszczególne sprzęty do profilu firmy oraz parametrów pomieszczeń tak, by najlepiej odpowiadały wymaganiom klienta, a jednocześnie nie nadwyrężały jego budżetu. Następnie grupa konsultingowa zamówi meble, przetransportuje je, przeniesie do biura, ustawi i przygotuje przestrzeń do pracy. Przejęcie odpowiedzialności za wszelkie kwestie związane z logistyką przedsięwzięcia jest nie do przecenienia. Wszystko zostanie zrobione szybko i dokładnie, bez przerwy w ciągłości pracy przedsiębiorstwa i angażowania jego pracowników.

Zarządzanie przestrzenią biurową

Skompletowanie mebli i sprzętów to zaledwie pierwszy etap zarządzania przestrzenią biurową. Dalsza praca grupy konsultingowej zależy od sytuacji w firmie. Jeśli przyjmie ona nowych pracowników lub zwolni część zespołu, rozmiar pomieszczeń przestanie być optymalny – wtedy może być konieczna zmiana siedziby. Przeprowadzka podyktowana poszukiwaniem lepszej, bardziej centralnej lokalizacji też nie należy do rzadkości. Bez względu na jej przyczyny, zmiana lokum wiąże się z wymianą przynajmniej części wyposażenia oraz z koniecznością transportu wszystkich sprzętów biurowych. W tym przypadku znów pomocą służy grupa ekspertów od wyposażenia wnętrz: zaplanuje i przeprowadzi cały proces, odkupi od firmy lub odsprzeda niepotrzebne meble, a stare, zniszczone elementy odda do utylizacji. Pracownicy będą mogli w tym czasie w pełni poświęcić się swoim obowiązkom, więc firma nie będzie musiała przerwać działalności na czas przeprowadzki. Oznacza to oszczędność czasu i pieniędzy. Z tego powodu warto wszystkie zadania związane z wyposażeniem biura powierzyć profesjonalistom, którzy zdejmą z barków szefów firmy przynajmniej ten jeden problem.  

Yasna Communications