LOTOS wybrał operatora hoteli dla swoich MOP

Drukuj
LOTOS Paliwa, spółka odpowiedzialna za zarządzanie i rozwój sieci stacji LOTOS oraz PUHIT S.A. z siedzibą z Warszawie zawarły umowę w sprawie obsługi infrastruktury hotelowej na terenie Miejsc Obsługi Podróżnych.

Chodzi o przyznane LOTOS Paliwom w ubiegłym roku przez GDDKiA 3 pary MOP, zlokalizowane przy autostradach A2 i A4.

– Po długich, ale owocnych negocjacjach została podpisana umowa z firmą PUHIT, która będzie licencjonodawcą marki Start Hotel na naszych Miejscach Obsługi Podróżnych. Inwestorem w zakresie budowy infrastruktury hotelowej będą LOTOS Paliwa. – komentuje Rober Łaniewski, pełnomocnik dyr. naczelnego LOTOS Paliw.

Wcześniej, w rozstrzygniętym w sierpniu przetargu, LOTOS wyłonił generalnych wykonawców dla realizacji czterech inwestycji. Dla MOP Police/Łęka (A2) wybrano firmę Pam-Bud z Bełchatowa, a dla pary Rachowice/Kozłów (A4, k. Gliwic) Polagnę z Bydgoszczy. Na ww. MOP-ach jeszcze w sierpniu rozpoczęto prace przygotowawcze i zabezpieczające, a we wrześniu ruszyły prace budowlane. Z kolej w październiku LOTOS Paliwa otrzymały pozwolenie na budowę pary MOP Witowice/Oleśnica (A4, k. Wrocławia).

– Dodając do tego umowę z McDonald’s Polska, którą zawarliśmy na samym początku tego roku zamknęliśmy wszystkie istotne obszary związane z zagospodarowaniem terenów przeznaczonych pod budowę Miejsc Obsługi Podróżnych. – podkreśla Hanka Krzyżańska, prezes LOTOS Paliw. – Pozwoli nam to uruchomić sprzedaż na pierwszych stacjach autostradowych jeszcze w styczniu przyszłego roku.

Na MOP-ach LOTOS-u podróżni znajdą nie tylko stacje paliw, sklepy, czy parkingi, ale również punkty gastronomiczne i hotele. Koncern uruchomi na nich także sprzedaż paliw premium Dynamic, a tankujący kierowcy będą mogli zbierać punkty w programie lojalnościowym Navigator.

Przypomnijmy, 23 października 2008 roku w zakończonym przez GDDKiA przetargu, LOTOS uzyskał prawo do budowy aż sześciu stacji paliw przy autostradach A2 (odcinek Konin – Stryków) i A4 (odcinek Wrocław – Katowice). Postępowanie przetargowe trwało równy rok, a jego uczestnikami byli główni operatorzy sieci stacji na krajowym rynku. Przedmiotem przetargu było wówczas 7 par MOP-ów w 5 zespołach (po dwa i cztery MOP-y). LOTOS złożył oferty dotyczące wszystkich oferowanych zespołów. Najwyższe wyniki spośród wszystkich oferentów koncern osiągnął w zakresie 4 par. Jednak z uwagi na ograniczenia wynikające z zasad przetargu LOTOS mógł objąć dzierżawą 3 pary MOP w lokalizacjach: Police/Łęka (A2), Rachowice/Kozłów (A4) i Witowice/Oleśnica (A4). GDDKiA w ramach rozwoju sieci autostrad w Polsce zaplanowała do 2015 roku zagospodarowanie ok. 100 MOP stacjami paliw.

W styczniu 2009 r. minęło trzynaście lat istnienia spółki LOTOS Paliwa, która odpowiada za rozwój i zarządzanie ogólnopolską siecią stacji paliw LOTOS. Aktualnie w sieci LOTOS funkcjonuje łącznie 327 stacji dogodnie zlokalizowanych w miastach i przy trasach przelotowych. Te ostatnie, dzięki dużym parkingom, są także doskonałym miejscem do odpoczynku w czasie podróży. Spółka realizuje również inwestycje związane z budową stacji przy autostradach w ramach tzw. Miejsc Obsługi Podróżnych. LOTOS Paliwa posiadają również certyfikowany przez PCBC S.A. system zarządzania jakością w zakresie hurtowego obrotu i dostarczania do stacji paliw benzyn i olejów napędowych do pojazdów samochodowych oraz hurtowego obrotu lekkimi olejami opałowymi.

Grupa LOTOS