Nowy terminal DHL Express w Czechowicach-Dziedzicach już doręcza przesyłki klientom

Drukuj
DHL Express (Poland), lider na rynku krajowych i międzynarodowych usług ekspresowych, uruchomił nowy terminal w   Czechowicach-Dziedzicach. Nowoczesne rozwiązania i technologie oraz automatyzacja procesów sortowania przynoszą wymierne korzyści klientom z całego regionu.  Oddanie terminala to kolejny, ważny etap realizacji wieloletniej strategii firmy zakładającej inwestycje w rozwój krajowej sieci logistycznej.  Jej wartość to ponad 4,7 mln EUR.

Nowoczesny terminal DHL Express w Czechowicach-Dziedzicach zbudowany został w ciągu 115 dni roboczych zgodnie z korporacyjnymi wymogami, które obowiązują w DHL na całym świecie. Może obsługiwać do 11 tyś. przesyłek na dobę, czyli aż o 220% więcej niż poprzedni obiekt. Tak znaczący wzrost wydajności zapewniają wdrożone rozwiązania technologiczne, m.in. automatyczny sorter, liczący ponad 154 m. Jego wydajność to 2200 sztuk przesyłek na godzinę. Terminal posiada 18 bram wyposażonych w rampy hydrauliczne umożliwiające obsługę samochodów ciężarowych oraz 44 bramy dla samochodów dostawczych do obsługi przesyłek kurierskich paczkowych. Powierzchnia hali magazynowej to blisko 2500 m2, natomiast biura blisko 660 m2.

W regionie bielskim DHL jest obecny od 1992 roku. Obecnie blisko 100 pracowników i kurierów DHL obsługuje klientów z części województwa śląskiego i małopolskiego. Klienci korzystają z pełnej oferty firmy - ekspresowych usług krajowych i międzynarodowych do ponad 220 krajów i terytoriów zależnych na całym świecie (lotniczych i drogowych). Terminal obsługuje przesyłki standardowe do 31,5 kg, powyżej 31,5 kg do 1000 kg oraz przesyłki niestandardowe wymagające specjalnego procesu sortowania.

„Tylko w ciągu ostatnich 4 lat liczba przesyłek obsługiwanych w regionie bielskim wzrosła o ponad 57%. Uruchomienie nowoczesnego obiektu w Czechowicach-Dziedzicach w znaczącym stopniu zwiększy wydajność systemu logistycznego oraz umożliwi wzrost liczby przesyłek przewożonych w ciągu dnia” powiedział Edwin Osiecki, wiceprezes zarządu ds. marketingu i sprzedaży DHL Express (Poland).
Wśród korzyści dla klientów wymienić można wydłużenie czasu obsługi przez kurierów. Dzięki zautomatyzowaniu procesu sortowania kurierzy mogą wcześniej rozpocząć dostarczanie przesyłek i później je odbierać. Zastosowanie nowych technologii monitoringu zapewnia pełne bezpieczeństwo przesyłek. W znaczący sposób zwiększy się także liczba przesyłek, które może obsłużyć terminal. To ma istotne znaczenie w czasie tzw. szczytów paczkowych, np. w okresie świąteczno-noworocznym. Wszyscy kurierzy DHL wyposażeni zostali w nowoczesne przenośne skanery Motorola HC 700, dzięki którym on-line mogą odbierać i przesyłać informacje o statusie realizacji zleceń odbioru przesyłek i aktualnym statusie przesyłek będących w doręczaniu. Te informacje widoczne są w systemie DHL Express, co zapewnia pełną kontrolę nad całym procesem transportowym, a klienci mogą sprawdzić status swojej przesyłki na stronie internetowej www.dhl.com.pl lub telefonicznie w Contact Center (042) 6 345 345.   

W ramach realizowanej przez DHL Express strategii proekologicznej GoGreen, w nowym terminalu zadbano też o wdrożenie odpowiednich rozwiązań w tym zakresie. Należą do nich segregacja odpadów (np. papier, baterie, tworzywa sztuczne), separator olejów samochodowych i odprowadzanie ścieków do miejskiej kanalizacji.

 „Uruchomienie nowego terminala w Czechowicach-Dziedzicach pozwoli nam na zapewnienie naszym klientom najwyższej jakości usług” powiedział Tomasz Buraś, prezes DHL Express (Poland). „Ta inwestycja ma dla nas szczególne znaczenie. W tym roku mija 40 lat odkąd powstała firma DHL. Otwarcie nowego obiektu w tym właśnie roku to specjalny prezent urodzinowy dla klientów”.  

Nowy adres terminala DHL Express to: 43 – 502 Czechowice-Dziedzice, ul. Legionów 257. Przy terminalu działa też Punkt Przyjęć, w którym klienci bezpośrednio mogą nadawać i odbierać przesyłki.

DHL (Express) Poland